زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 5:38 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



hojspe آفلاین

ارسال‌ ها445
عضویت20 /12 /1391
محل زندگیارومیه
سن: 25
تشکرها1715
تشکر شده993
پاسخ : 3 RE زمان جدا کردن جوجه ها از مادر
ما که جوجه دستگاه باشه ، کرچ مرغ باشه و یا خریده باشیم همشون رو تنها نگه میداریم و نمیزاریم پیش مادرشون.به چند دلیل:

1- جوجه تا 2 ماهگی در محیط خیلی کوچک بدونه مشکلی زندگی میکنن اما اگر مادر همراهشون باشه خیلی مرغ بی قراری میکنه و مجبور هستیم محیط بزرگتری براشون در نظر بگیریم.
2- اگر در محیط زندگی جوجه ها مرغهای دیگه هم رفت و امد داشته باشن و مرغ مادر اگر قویتر باشه ، دیگر مرغ های ضعیف برای تخم گذاری به مشکل میخورن و تمام مدت باید در حالت شوک باشن که مرغ مادر بهشون حمله نکنه.اگر هم برعکس ضعیف باشه مرغ های قویتر مرغ مادر رو از رسیدگی مناسب به جوجه ها سلب میکنن.در ضمن در گیرو دار درگیری مرغ ها جوجه ها شرایط مناسبی ندارن و هر ان در معرض اسیب دیدن هستن.
3- مرغ مادر اگر به همراه جوجه ها در محیط ارام و تنها نگهداری بشن شرایط مناسبی هستش اما جدا شدن جوجه ها از مادر در این چنین شرایطی خیلی سخت میشه و حتی مرغ مادر کمتر علاقه به جدا کردن جوجه ها از خود پیدا میکند.
4- حضور مادر باعث میشه استفاده از لامپ به معنای واقعی برای جوجه سود نداشته باشه و حتما جوجه باید زیر نور مستقیم خورشید هم قرار بگیره.
5- امکان اسیب دیدنه جوجه ها بخاطر وزن زیاد مرغ وجود داره ( البته در مرغ های محلی هم امکانش وجود داره اما کمتر )
6- غذای جوجه ها توسط مرغ مادر خورده میشه ( البته مرغ بی انصاف کمتر پیدا میشه ) با این حال ممکنه ساعت ها جوجه ها به خاطر مصرف شدنه غذا توسط مادر گرسنه مونده باشن و باید معده همه جوجه ها چک بشه و یا وقت زیادی برای جوجه ها صرف بشه تا از سیر شدنه همه جوجه ها مطلع بشیم!
7- بنا به تجربه شخصی مرغهایی که در جوجه گی تنها بزرگ میشن در اینده علاقه کمتری به کرچ شدن دارن و عمل کرچ رو هم به خوبی انجام نمیدن.اما خروس هایی که در جوجه گی بدون مادر بزرگ میشن در اینده برا خودشون لاتی میشن و تو سری خوردن رو یاد میگیرن و کمتر ترسو هستند.
8- جوجه هایی که مادر ندارن باید مجبور بشن که تحرک داشته باشن در غیر اینصورت رشد ان ها کمتر خواهد شد اما مرغ مادر تحرک کردن رو به جوجه از همان ابتدا می اموزد.

با توجه به همه نکات که بیان شد یا نشد جوجه بدون مادر رو ترجیح میدم.
و برعکس برای ما جوجه تنها کمتر احتیاج به وقت گذاشتن داره.در یک قفس کوچک در داخل اتاق برای مدت زمانی که حضور ندارم ، دان و اب کافی براشون قرار میدم و لامپ رو روشن میکنم و میرم به کار خودم میرسم اما مرغ مادر بخاطر بی قراری ها و گیج زدنه بیش از اندازه نه تنها باعث ناراحتی اعصاب ما میشه ، بلکه هرگز وظیفه خود را بدرستی انجام نمیده.مگر در شرایط خاص و بسیار بسیار مطلوب که احتیاج به تجربه و مکان مخصوص این کار میباشد که ما نداریم.

بخاطر کم و کاستی های نظر هایی که میدیم مارو حلال کنید که همین در توان حقیر میباشد.

حجت محمودزاده
جمعه 27 اردیبهشت 1392 - 20:41
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 5 کاربر از hojspe به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: laribaz /miloo /jake /siavashv /arya /




پرش به انجمن :